Urząd Miejski w Chojnowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.chojnow.net.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Aktualnie trwają prace nad dostosowaniem umieszczanych treści w BIP do wersji dostępnych cyfrowo.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Krzysztof Piątek
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
W budynku urzędu znajdują się dwa wejścia: pierwsze wejście główne przeznaczone dla interesantów, do którego prowadzą schody zaopatrzone w poręcze, drugie wejście znajduje się z tyłu budynku - przeznaczone do celów służbowych. Dla osób niepełnosprawnych udostępnia się dzwonek umieszczony z lewej strony budynku Urzędu Miejskiego. Interesant niepełnosprawny, który ma zamiar załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w Chojnowie może nacisnąć dzwonek znajdujący się po lewej stronie budynku i w ten sposób wezwać pracownika urzędu. Pracownik urzędu po wezwaniu przyjmie podanie/wniosek, a także umożliwi kontakt z pracownikiem danego wydziału lub Burmistrzem. Spotkanie z pracownikiem lub Burmistrzem może odbyć się w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej przy pl. Zamkowym 2 (ok. 25 m od głównego wejścia do Urzędu Miejskiego), w którym znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, winda i toaleta dla osób niepełnosprawnych. Jeżeli osoba niepełnosprawna sobie życzy, spotkanie może odbyć się też w budynku Urzędu Miejskiego w Chojnowie. W tym celu Urząd Miejski w Chojnowie zakupił w 2023 r. schodołaz.
Adres: Urząd Miejski w Chojnowie, pl. Zamkowy 1, 59-225 Chojnów. W budynku urzędu znajdują się 2 wejścia : 1 wejście główne przeznaczone dla interesantów, do którego prowadzą schody zaopatrzone w poręcze , 2 wejście znajduje się z tyłu budynku – przeznaczone do celów służbowych.
W budynku nie ma windy.
Przed budynkiem Urzędu znajduje się miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych (około 5m od głównego wejścia).
W budynku Urzędu Miejskiego brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych. Znajduje się ona w budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
W budynku brak jest informacji głosowych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego po wcześniejszym mailowym lub telefonicznym zgłoszeniu tej potrzeby. Telefon: 76-506-54-51 e-mail: um.sekretariat@chojnow.eu Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących.
W budynku brak jest tyflomap dla osób niewidomych i słabowidzących.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miejski w Chojnowie